Bryllup
Alle priser er oppgitt ink.mva
Vi gjennomfører bryllup i de to høysesongsmånedene: Januar og Juli med tilgang til lokalet 08:00-03:00. Merk at vi har et minimumsantall på gjester i juli 80 og i januar 60.
Del 1
LEIE
Grunnleie for lokalet 65 000 kr
Oppdekking på bord | hvite duker, servietter, servise, lys
Buffét - servering
Planleggingsmøte 2 timer
Arrangementskoordinator
Bemannet bar
Rydd og vask av lokalet
2 mikrofoner
Kakeoppdekking til medbrakte kaker
Kaffe til kakene
Dansegulv etter middag
Gaveoppbevaring til dagen etter
Mulighet til å spille av musikk fra mini-jack
Vekter
Backstage
Del 2
TEKNISKE PAKKER
Ved live musikkopptredener vil det være behov for teknikk. Vi tilbyr en rekke tekniske pakker og skreddersyr innhold etter dine behov. Nedenfor finner du noen eksempler på hvordan en slik pakke kan se ut.
(Pris på forespørsel)
PAKKE 1
LYDTEKNIKER, INNTIL 5 VALGFIRE MIKROFONER, PROJEKTOR/LERRET
PAKKE 2
LITEN KONSERTPAKKE: LYDTEKNIKER + DJ-SETT + MIKROFONER + BACKLINE + BACKSTAGE
PAKKE 3
STOR KONSERTPAKKE: LYDTEKNIKER + LYSTEKNIKER + DJ-SETT + MIKROFONER + BACKLINE + BACKSTAGE
Del 3
BORDOPPSETT
Del 4
DRIKKE
Minimumsgaranti i baren: 30 000 kr.
Anbefaling: Husk å inkludere godt med alkoholfrie alternativer.
SERVERINGSALTERNATIVER:
VELKOMSTDRIKKE □
VIN TIL MATEN □
BAR TIL FESTEN □
BETALINGSALTERNATIVER I BAREN ETTER MIDDAG
BONGER □
ÅPEN BAR □
(med eller uten tak på forbruk)
GJESTENE BETALER SELV □
Bonger:
Makspris per bong: 122 kr
Gjelder for utvalgte drikker (Frydenlund fatøl, husets vin, Carlsberg flaske, Sol, Ringnes lite, Schous, Breezer, Noah)
Dere blir kun belastet for det som faktisk blir konsumert.
Del 5
MAT & SERVERING
Vi samarbeider med et cateringselskap som heter Kreativ Catering. Hvis man ønsker å arrangere mat på en annen måte er det også mulig, da kommer en kuvert-avgift på 50kr per gjest. Kreativ Catering tilbyr en rekke forskjellige retter basert på sesong. På sommerhalvåret er det mulig å bestille grillbuffét på uteserveringen.
SERVERING
BUFFÉT □
BORDSERVERING □
(70 kroner ekstra per gjest)
Meny
Vi tilbyr mat fra Kreativ Catering som ble kåret til best i test av Aftenposten i 2021 fra kokketeam fra Statholdergaarden
Tapas - Buffét
Eksklusiv tapas er en tapas buffet hvor du finner alt du måtte ønske for å skape det perfekte måltid. Her er det også noen tilpasninger etter norske ganer, så alle kan finne noe de liker på bufféten.
Menyen kan og serveres på
bordet som skaper en mer intim stemning, men det vil da tillegges ekstra kostnad for oppdekningen.
Grillmeny - Buffét (sommer)
Denne menyen er full av eksklusive råvarer, samtidig som du finner klassiske og gode smaker! Vil du unne deg og dine gjester det lille ekstra, ja da er dette menyen for deg.
Her griller kokkene våre maten på stedet, og serverer rett fra grillen.
3-retters - Tilbords
Som kokkekunstnere med tilgang til ferske og naturlige råvarer har kreativ catering de beste forutsetningene som skal til for å gjøre dine gjester mette og glade.
Vår 3-retters meny er en sikker vinner for deg som skal arrangere et fint selskap.
Del 6
VÅRT SERVICE
Del 7
DEKOR & ANNET Å TENKE PÅ HJEMMEIFRA
Forslag til ting å tenke på:
• Bordnummer
• Bordkart
• Bordkort
• Engangskameraer
• Stjerneskudd
• Blomster
• Banner
• Tøyservietter
• Nattmat
NB! KONFETTI ER FORBUDT, GEBYR 20 000 kr






Del 8
EKSTRA
VIELSE PÅ UTESERVERING □
5 000 kr (kun mulig ukedager før klokken 15:00)
LEIE AV DJ-UTSTYR □
2 000 kr
PROJEKTOR OG LERRETT □
1 500 kr
BETJENT GARDEROME □
3 000 kr


Bryllup på Ingensteds
-
Her på Ingensteds skjer det mye gjennom året, og vi har ofte et tett program der det avholdes mange forskjellige typer arrangementer. Dermed har vi satt opp et årshjul som gjør at visse arrangementer holdes sesongbasert.
Brylluper hos oss holdes i de månedene der klubben vår er stengt, slik at man kan ha muligheten til å holde festen gående frem til 03. Dette er da mulig i løpet av januar, og juli. Det er dessverre ikke mulig for oss å huse kun vielser.
-
Vi er primært et utleiested og ikke bryllupsplanleggere. Vi tar dere imot og tilby alt det vi kan på vår front, men vi står ikke for alt på kjøreplanen. Dette er noe som alle par må ta hånd om på egenhånd, enten om man velger å gjøre alt selv eller leie inn et firma som kan planlegge alt for en. Vi samarbeider med et firma med bryllupsplanleggere, og kan invitere disse inn til et møte.
-
Vi har en fast drikkemeny av rødviner, hvitviner, roséviner og sprudlende som passer godt til vegetar, fiskeretter og kjøttretter.
-
Oppdekking inkluderer altså følgende: Tallerkener til alle rettene, bestikk, alt av glass, enkle servietter (tjukke hvite) og hvite duker. Ryddepersonell er inkludert i Pakke 1. I pakke 2 er og servitører inkludert.
-
Vi samarbeider også med cateringfirma om mat, så her fungerer det slik at man tar kontakt selv, og setter opp et planleggingsmøte med dem. Når menyen(e) er satt så tar cateringfirmaet kontakt med Ingensteds og så koordinerer vi resten av det praktiske sammen med dem. For å få en idé om hva som kan serveres, se på Kreativ Catering sin nettside: www.kreativcatering.no/
-
Vi har lysestaker og lykter som vi kan sette ut på bordene, og som er inkludert i oppdekkingen. Det er opp til brudeparet om de ønsker begge, eller en av delene. Vi har hvite stearinlys som vi bruker, men hvis dere ønsker en annen farge må dere sørge for det selv.
-
Vi har også mange vaser til blomster som kan benyttes, disse er også en del av oppdekkingen. Vasene er ikke veldig store, så vi anbefaler å ha små til medium store buketter. Det er ikke plass til veldig store oppsatser på bordene med all den andre oppdekkingen.
-
Vi tilbyr forskjellige tekniske pakker, og kan også anbefale DJs og artister som kan opptre på den store dagen. Vi koordinerer primært når det gjelder spørsmål som skal til tekniker fra DJs/artister. Det er brudeparene/bryllupsplanleggerne som selv tar kontakt og avtaler hva som er ønsket under dagen/kvelden.
-
Dette skal parene primært organisere selv. Utover oppdekkingen på bordene, har vi ikke noe tilbud om noe spesiell pynting. Hvis det er enkel pynt, så kan våre ansatte være behjelpelige såfremt de får instrukser på forhånd. Ingen av våre ansatte er spesialiserte innenfor dette, så vi kan dermed ikke garantere at resultatet blir helt etter ønske.
-
Vi pleier å anbefale D96 for bryllup, som vil si enkeltstående bord som står skråstilt i lokalet. Se plantegningen på hjemmesiden for å få en idé om hvordan dette ser ut. Det er trangt med 96 stykker til middag, så anbefalingen er å ha litt færre til middag. 6 stykker rundt bordet er best, og det er da 72 stykker. Vil man bruke scenen så er det mulig med to ekstra bord. Til fest kan vi ta bort alle bordene, og man vil da ha en kapasitet på 330 stykker stående.























